19:30, 5 August 2018
, PRO TV

Peter Michalko: "Noul Cod al Audiovizualului, aprobat recent de parlament, trebuia sa fie analizat minutios de societate pentru ca sa creeze conditii de activitate tuturor institutiilor media din tara" - VIDEO


Noul Cod al Audiovizualului, aprobat recent de parlament, trebuia sa fie analizat minutios de societate pentru ca sa creeze conditii de activitate tuturor institutiilor media din tara. Asta pentru ca libertatea si pluralismul de opinie sunt prioritatile unui stat democratic, a declarat ambasadorul UE, Peter Michalko intr-un interviu pentru PROTV.


 

Peter MICHALKO, AMBASADOR UE LA CHISINAU:Legislatia asa de importanta precum Codul Audiovizual trebuia sa aiba cat mai mare consultare in societate si mai ales cu cei care sunt vizati in aceasta legislatie pentru a crea conditii cat mai bune pentru existenta televiziunilor, radiourilor si alte surse mass-media.” 

 

 Ambasadorul UE la Chisinau sustine ca pluralismul de opinii si informarea corecta a cetatenilor sunt esentiale. Prin urmare, legea nu trebuie sa puna obstacole, dar sa vina in sprijinul mass-mediei independente.

 

Peter MICHALKO, AMBASADOR UE LA CHISINAU: Este important pentru societate sa fie pluralismul opiniilor, pentru ca mass media nu sunt numai intreprinderile economice, dar sursa de informare pentru cetateni. Sa fie respectata regula de egalitate privind accesul la piata de reclama. Trebuie sa fie evitate fenomene ca cartelizare, blocarea accesului pentru cei mici.” 

 

 Criticat de deputatii din parlamentul european, noul Cod al Audiovizualului a fost votat in lectura finala acum doua saptamani. Documentul va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2019. La inceputul lunii iulie in rezolutia parlamentului european, care anunta despre suspendarea asistentei macrofinanciare pentru Moldova, deputatii de la Bruxelles au cerut celor de la noi sa tina cont de pozitia presei independente si a ONG-urilor atunci cand vor adopta in lectura finala noul Cod al Audiovizualului.

 

In special, se facea referinta la prevederea care obliga posturile TV sa difuzeze minim 8 ore de produs local, dintre care 6 – in orele de maxima audienta. Noul Cod a fost criticat si de ONG-urile de media, care l-au calificat drept un amestec in politica editoriala a televiziunilor private si si-au exprimat ingrijorarea ca asta ar putea duce la inchiderea mai multor posturi.

 

Totodata in ianuarie, PRO TV Chisinau si alte trei posturi de televiziune au denuntat la Consiliul Concurentei o intelegere de cartel pe piata publicitatii. Abia dupa jumatate de an institutia a raspuns si a anuntat ca a initiat o investigatie, fara sa precizeze termenii in care s-ar putea incheia.

 

Companiile reclamante au informat institutia ca doua case de vanzari, Casa Media si Exclusiv, care detin impreuna 75 la suta din piata, ofera reduceri mari clientilor care accepta sa plaseze publicitate exclusiv prin intermediul lor.

Alte ştiri despre: