11:47, 26 Octombrie 2017
, PRO TV

Veaceslav Ionita: Drama operatorilor de telefonie: Explozia convorbirilor provoaca reducerea veniturilor


Explozia convorbirilor in retea se datoreaza utilizarii tehnologiilor moderne, care ofera posibilitatea convorbirilor gratuite in cu o persoana din oricare cola al lumii, scrie Veaceslav Ionita pe blogul sau.




Internetul mobil şi telefoanele inteligente şi-au făcut datoria. Anul acesta moldovenii vor vorbi în reţea 34,5 miliarde minute sau de 3 ori mai mult decât în anul 2014, an care pe drept poate fi considerat anul ”eliberării” de operatori de telefonie.

 

tel1

 

Telefonia fixă înregistrează scădere deja 10 ani consecutiv. Însă primii ani această scădere se datora creşterii accelerate a telefoniei mobile.

 

Din 2016 înregistrăm un fenomen mai nou: a început să scadă şi volumul de minute vorbite prin intermediul telefoniei mobile. Acum operatorii de telefonie mobilă încep să simtă şi ei cea ce a simţit cândva operatorul de telefonie fixă.

 

tel2

 

Noi vorbim mai mult, iar ei câştigă mai puţin. Piaţa telefoniei ca volum de bani încasaţi scade deja al şaptelea an consecutiv, cea ce este mai nou, pentru prima dată în 2016 au început să scadă veniturile şi la operatorii de telefonie mobilă. Iar acest proces doar se va amplifica în următorii 2-3 ani graţie tehnologiilor de comunicare şi creşterii calităţii de conexiune la Internet.

 

Noile tehnologii ne fac mai vorbăreţi, dacă 5 ani în urmă în mediu moldovenii vorbeau 10 minute pe zi, atunci în 2017 vom vorbi aproape de 4 ori mai mult sau 39,4 minute pe zi. Însă această creştere spectaculoasă se datorează exclusiv convorbirilor ”gratis” din reţea. Noi din inerţie continuăm să mai vorbim prin intermediul reţelelor de telefonie fixă şi mobilă, însă deja al 3 an la rând numărul de minute vorbite prin intermediul telefoniei tradiţionale scade continuu.

 

tel3

 

De aici şi se nasc frustrările operatorilor de telefonie atât fixă cât şi mobilă. Ei înţeleg prea bine că acest ”coşmar” e doar începutul. Tehnologiile noi îşi îndeplinesc cu succes misiunea, iar comunicarea dintr-un lux al anilor 90 devine ceva obişnuit şi fără mari costuri pentru consumatori.

Alte ştiri despre: